امین فتاحی پیش از این هم از تکنیک اسپری بر روی کاغذ استفاده کرده بود، ولی در این مجموعه فرمهای انتزاعی جای خود را به اشیاء و فضاهای واقعی دادهاند. عنوان «فوتوژنیک» به تأثیر نگاه عکاسانه در این مجموعه اشاره دارد، بهخصوص که جزء «فوتو» در این واژه امروز بیشتر به عکس دلالت میکند تا به نور. علاوه بر این، معنای رایج این اصطلاح در عکاسی را هم نباید فراموش کرد: آنکه خوشعکس بهحساب میآید و شانس بیشتری برای ثبت شدن دارد. گویی این بار قرار است نقاشی، آنهم با ابزاری سرکش مثل اسپری، تعیین کند چهچیز باید ثبت شود و چگونه.