جُستجو
نمایشی است از آثار مریم اسپندی که منحصر به یک رسانه نیست. از این حیث، این مجموعه را می توان در زمره ی آثار چندرسانه ای (مولتی مدیا) به شمار آورد. با این حال، اسپندی به جای درهم آمیختن چند رسانه در یک اثر واحد، فضایی مجزا به هرکدام اختصاص داده و در عوض اجازه داده تا نیروی هریک در دیگری نفوذ کند و منطق هرکدام به دیگری ترجمه شود. از همین روست که برای مثال در عکسها به جای منطق آشنای بازنمایی و وضوح با نگاهی انتزاعی و طراحانه رو به رو می شویم. برعکس، در طراحی ها تکرار سماجت بار سازه ای کم و بیش مشابه، یادآور میل به ثبت کردن و وضوح بخشیدن است. با این حال، در تمامی این آثار شاهد تلاشی ناممکن هستیم برای حاضر کردن تصویری محو که در خاطره ی هنرمند نقش بسته است، تصویری که هیچ گاه به تمامی حاضر نمی شود و همین ناتمامی، ادامه دادن راه را سبب می شود.